lördag 5 september 2009

Vilken mardrömsmorgon -

Imorse var det upp tidigt för städning, Tilde skall ha kalas. Helt plötsligt tar vattnet slut, det har varit lite dåligt tryck i sommar.
Jag tänkte att det kan vara lite vatten. Men nu var trycket under 1 bar och bara skönk. Gropen där vattenslang och elen till dränka vattenpumpen har ju fått mer fyllning från trapp och uppgrävning för dränering. Tänk om el eller vattenslang gått av.....

Grannar Thomas och Anna hade problem mitt sitt vatten för ett år sedan. Var förbi dem för att få hjälp.
Thomas och jag drog upp 52 m vattenslang. När dränkta vattenpumpen kom upp hitta vi felet. Kopplingen för vattenslangen hade rostat sönder. Ringa rörmockarn vännen och fråga om reservdelar. Åkte dit och fick veta att fel kopplingar hade använts. Dessa är inte gjorda för att ligga i vatten.

Väl hemma kom Thomas och skruva ihop delarna. Vilken hjälp!
Tack Thomas. Nu var det bra lättare att sänka ned vatten pumpen igen, var länge sedan det var ett så här bra tryck i kranen!
Tildes kalas funkade bra, undra hur det skulle gått om vi inte haft vatten!

Jag har sån tur med mina grannar, Tack igen till Thomas och Anna som räddade Tildes kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar