torsdag 24 september 2009

Vilken chock - gäller inte huset

Kom in vid halv 8 efter grävt för hand fram kablar och dräneringsrör. Börja bläddra i tidningen villaägaren och hamna på Husägarens handbok. Där tipsades om bloggar. Vilken chock jag fick när bl a min blogg nämndes som inspirerande Hoppas jag kan leva upp till det.


Här ligger nya el röret för ny el, el till förrådet och ett dräneringsrör till dagvatten. Varför det ligger här kan bara min ex make svara på, inget stuprör finns här. Sedan är det lite underligt att dräneringsröret lutar in mot huset.


Jag är glad att jag tog beslutet att göra om dräneringen. Nu får det ta lite tid, då det är mycket runt omkring också.

Det här är ingen gren utan en del av elkapeln som blev avgrävd igår.

Kapeln är lindad med tjärpapp tror jag, så det är inte igår man skulle bytt.

Jag har haft problem på höstarna att proppar har gått i stolpen. Förstår nu varför.

Grävare kommer och gräver upp från förråd ned till stolpen. Det är ca 15 m kvar att gräva. Sedan är det mitt jobb att lägga kapeln i gula rör. Så kommer en behörig elektriker och kopplar in. Tur att man blivit stark i armarna för det blir nog inte en lek att dra nya kapeln!

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar