söndag 27 september 2009

Helg- dyk och ved

Edvin och jag fixa ved i helgen. Passa på att testa kameran i min nya mobil, Nokia E75.
Edvin tog självpoträtt med kamera 2.2

Edvin kapa stockarna, jag plocka fram dem och klöv.





Så här såg det ut efter första pausen,

Vi tog en fika och snacka. Sedan fick vi inte
igång motorsågen. Vi skratta åt det, typiskt att allt med bensin skall strula oss hos. Min bil, traktorgräsklipparen som varit hos B K skog i 4 veckor. Det är en vikt till motorn som lossnat. Själva vikten är restad.


På söndagen fick jag igång motorsågen och körde tills det var dags att slipa kedjan. Det gör Edvin imorgon. Mer finns att dela på.

I fredags gav jag själv mig själv en present. Jag har jobbat mycket med huset i sommar och haft mycket strul. Då dykning är mitt stora intresse så fick jag en ny torrdräkt. Dök i fredags kväll, helt underbart nattdyk. Dök vid Dyviken på Tyresö. Brukar var ursel
sikt. Nu var det nästan 10 meter sikt.

Tack Christian att du ville dyka igen. Christan är starkströms elektirker och har lovat hjälpa till med nya elendragningen från stolpen och in i huset.

Som ni ser är allt klyft, har torr ved inne så det räcker i 1½månad.

Annas bil syns också. En riktig slithäst. Edvins blivande Epa-traktor är flyttad. Anna och Thomas hjälpte till, deras utsikt från altanen är snygg igen. Epa-traktorn står så det ser arrangerad utsällning av Land Rovers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar