tisdag 8 september 2009

Idag fick jag saker gjorda

Började blanda murbruk direkt när jag kom hem. Det gäller att hinna innan mörkret kommer. Blanda en 25 kg säck med C-puts och murbruk. Tar sin lilla tid när man blandar själv

Nya hällen kom till jobbet idag, men vi får laga mat i micron ett tag till. Hinner inte med installation innan helgen.




Här kommer nya avloppet in i blivande tvättstugan. Dags att sätta igen sista hålet in i huset.

Jag brukar använda händerna till slut när jag lagar hål.
Så resultatet med kameran blev lite suddigt.




Här ligger sista tegelstenen som skall muras in i skorsten, fick lov att kapa den så att den skulle passa. Orka inte bära upp den stora murarhinken utan tömde över i min lilla 12 liters murarhink. Så att jag skulle orka gå upp på stegen




Fick lov att klättra ned och tvätta händerna innan jag kunde fota skorsten. Förstora bilden genom att klicka på den så syns det att jag putsat runt kransen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar