onsdag 9 september 2009

Idag hände det saker hemma när jag var på jobbet

På förmiddagen var min mentor här och lämna ved kubbar. Nu skall de klyvas och köras in i pannrummet.

Jag ligger efter med ved inför vintern så det var skönt att få torkade ved kubbar.




På eftermiddagen kom Kenneth förbi och grävde mera på framsidan för dräneringen. Edvin var hemma så han hjälpte till att ta bort stegen till taket och vattenslangen som satt på vattenutkastet på väggen.

Nu när platonmattan är borta så ser man tydligt att ingående elen inte går där jag trodde. Kabeln är av kapad och när jag titta noggrannare inne så är den kapad där också. Vilken blunder av mig.

Här går avloppsrör för regnvattnet i hörnan mot gropen. Nu kan jag kolla var mynningen ligger. Testar med rensslangen och högtryckstvätten. Får vänta med det tills barnen är hos mig nästa gång. Detta är svårt att testa när man är ensam.

Saknar ibland ett par extra händer. Speciellt när man skall kolla på två ställen samtidigt.

Efter middagen ville Edvin hem till sin pappa. Det är pappa vecka denna vecka, men Edvin brukar stanna några extra dagar hos mig så vi kan ha tid tillsammans.

Hemma igen prata jag med grannen Anna som höll på att rensa deras stora rabatt. Då såg vi att den Kinesiska kärleksörten börja få färg. Jag har delat på mina så Anna har denna vackra höstblomma också. Denna står i kruka vid min uppfart.

I rabatten på framsidan finns den i röd, vit och rosa. Dock är det mest ogräs som växer där nu. Har inte haft tid med trädgården denna sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar