fredag 25 september 2009

Imorse blev jag förbannad!!!!!!!!!

Igår hämta jag min bil från Bilia i Södertälje där den varit på reparation. Sa till att den inte varar ur och kommer upp i max 10 km/h. Även att den är lite svårstartad.

Den gick inte riktigt bra när jag körde hem och drog ca 5 dl mer per mil.

I morse blev jag stående knappt 100 m hemifrån. Samma strul som jag blev bärgad för.

Ringde grannen Claes och undra om min bil kunde stå vid deras infart som inte används. Det var Ok. Sprang hem och hämta grannens Annas bil. Skall dyka ikväll så det var lite att packa om.

Ringer Bilia på väg till jobbet och de säger att de endast fått information att bilen är svårstartad.
Man blir väl inte bärgad för att bilen är lite svårstartad säger jag.

Väl på jobbet tittar jag på kvittot och där är angivet att bilen kommer upp i max 10 km/h. Bilia ringdes igen. De titta på ordern och erkände att de missat att kolla det jag kom inför.

Nu skall bilen bärgas på onsdag, då jag har tid. Får se om bilen blir lagad då.

Tur att ha Sveriges bästa granne Anna. Jag har utnämnt henne till det. Kunna låna hennes bil.

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Att du orkar, jag skulle gett upp för länge sedan.

    Jag håller tummarna för dig att turen kommer tillbaka.

    //Lisa

    SvaraRadera