söndag 6 september 2009

Putsa om skorsten

Började skrapa puts på sidan där ventilation går. Tog bort ventilations blecken för att det fanns rester av bålgeting bo där. Till höger satt en tegelsten lös, så den tog jag bort för att kunna mura dit den ordentligt.

Putsen var lätt att skrapa av med en färgskrapa.

Gick vidare till sidan som vätter till baksidan, här satt putsen stenhårt. Funka inte med färgskrapa utan fick ta en stålborste, men det syns knappt.


I samma hörna som ruttna fönstret satt var det många lösa tegelstenar. Var ett rent helvete att få dit dem. 2 tegelstenar kom inte på plast idag. Bruket tog slut och jag är rätt trött i kroppen efter uppdragningen av vattenslangen i går. Så jag orka inte blanda någon mer murbruk utan plocka undan och gick in för en lugn kväll.
Vidare har spishällen helt gått sönder nu, har tidigare gått några minuter och sedan börja pipa i några minuter och sedan kommit igång igen. När det grävdes för dräneringen på framsidan stängde jag av ingående elen för att vara på säkra sidan. Då stog hällen och pep i en timma innan jag stängde av strömmen. Så på tisdag kommer en ny häll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar