tisdag 22 september 2009

Vilken helg - Sjöjunfruträffen

Med grannens Annas bil lämna jag barnen vid skolan i fredags morse. Åkte sedan till Björnlunda och hämta Malin och hennes dykutrustning. Sedan bar det till Skara där Alexandra hämtades upp. Hennes och min dykutrustning packades under torsdagskvällen. Alexandra pluggar i Skara så hennes sambo John lämna hennes hos mig.

Här är vi framme i Väjern utanför Strömstad. Alexandra och jag bär dykutrustning till Dyk förrådet. Det är mycket att släpa på.

Men det är värt allt slit!!



Här dykande tjejer på Sjöjunfruträffen. Endast båtförarna var män, Per och Thomas!

Bilden är tagen av Karolina från Enköping. Vi dök två dyk ihop. Jag tycker det är kul att dyka med nya tjejdykare!


Denna hummer kommer från båtförare Pers kamera. Jag så 7 humrar totalt denna helg. 3 under ett dyk och det är ett rekord.

Hummersäsongen började igår, som dykare får vi inte plocka upp humrar. Tur att de finns att titta på!

På lördagkvällen åt vi havskräftor och räkor. Hela helgen var perfekt. I år var det Waterfrogs från Enköping som ordna träffen. Nästa år blir det Mollusca i Västerås som står som arrangör. Förra året var jag med att ordna träffen med vrakdyk i Stockholms skärgård.

Igår fick jag besked om min bil. Bilia börjar titta på den imorgon. På hemväg från Väjern upptäckte jag att skärmen på min mobil pajat. Man såg delar av kretskortet. Gick endast att ringa till mobilen och inget annat. Var och fixa en ny igår. Idag och imorgon är jag på kundbesök i Linköping. Sover hemma, det tar 1½ timme enkel resa dit för mig.

Idag har hösten kommit, träden har börjat bli riktigt gula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar