söndag 13 september 2009

Jobbresa - dyklampa

Torsdag och fredag var jag i Östhammar, en mysig stad. Påminner om Trosa men inte lika mycket tingel tangel.


Jag sov hos Marianne som var hos mig i början på sommaren. Vi tog en power walk och prata. Det är så kul, vi träffas sällan men det känns som det var förra veckan. Vi har stöttad varandra i våra separationer.


På fredagen åkte jag förbi Norrtälje för att hämta upp nytt batteripack till min dyklampa. Köpte lampan från USA när dollarn var låg förra året. Min favorit kusin Lelle hitta Batteriteknik JB på internet Jan och Rosie har firman, deras hemsida hittar man telefonnummer och adress. De är ur trevliga och service inriktade. Ringde i tisdags och kunde hämta batterierna i fredags, 75 % av priset mot vad det skulle kosta mig att beställa nya från USA. Mycket välgjorda mot orginall från DiveRite. Jag har en modell som kallas slimline. Så här ser nya batteriet ut gjort av Nihm laddningsbara. Ni som bygger egna lampor, kolla med Janne för ett bra batteripack. Svetsat för er som vet att det är bättre än lött-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar