onsdag 16 september 2009

Fick panik imorse - bilen strula

När jag skulle skjutsa barnen till skolan så ville inte varvräknaren gå över 1000 hur mycket jag en gasa. Efter 800 m så kom gasen igång. Efter jag åkte från skolan kom jag upp i max 20 km/h. Åkte hem och det rök från bakbromsarna. Fan tänkte jag nu ligger handbromsen på. Sprang över till grannen Nisse och undra om han kunde skjutsa mig till jobbet. Ja självklart, men du måste ta en kopp kaffe först. Han hämta mig också! Jag jobbar i närheten av Nisses gamla jobb, så han tyckte det var kul att köra sträckan. Skulle jag vara 40 år äldre eller Nisse 40 år yngre kanske vi kunde bli ett par....
Här står familjen lik till bilar. Först min Land Rover som behöver växellåde service. Sedan står Edvins Land Rover som skall bli Epa-traktor. Just nu saknas det mesta bl a motor och bromsar och sedan kommer min Kangoo som borde funka när den är lite över 2 år. Det verkar som Gud skall testa mitt tålamod. Jag tror mer att han är arg på mig då jag har gått ur Svenska kyrkan....

Sorry, Thomas och Anna för den hemska utsikten från altanen. Skall ordna så det blir snyggare så fort jag hinner!!!! Tack för ert tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar