torsdag 17 september 2009

nya hällen installerad + vad hittar man bakom sockeln

1995 när jag fixa köket var vi utan spis i 3 månader. Tur att man har crsip och grill funktion i micron. Ikväll var det tacos till middag. Tilde äter taccos brödet på hennes speciella sätt.




Äntligen, idag kom nya hällen på plast. Min kompis prata jag med i början på veckan och sa att det går bra nästa vecka. Men han ringde innan jag sluta jobbet och sa att han kunde komma loss ikväll. Var kul att kunna ringa hans fru och säga att jag kopplat elen och det fungerar. Tar kort på kopplingen innan jag skruvar loss sladdarna i kopplingsdosan så jag vet hur de skall sitta sedan.

Minnet är ju som en fotoblixt, så ett foto bevis är bra

Efter borttagning av sockeln låg det en hög knäckebröd med mus skit. Undrar om det är något nytt hål i golvet som arga snickarn gjort. Vet inte, får dra fram kylskåpet och kolla.

Det gör jag en annan kväll. Hållet går in till "väggen" mot kylskåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar