måndag 14 september 2009

Katten Oscar - bilder från lördags dyket

Ikväll var vi på veterinär besiktning med Oscar. Han var godkänd och ca 1 ½ år. Så Lisa och Oscar är jämngamla. Lisa är född 5/5-08. Så nu får Oscar samma födelsedag. Han fick även spruta mot kattpest och kattspruta. Han är inte id märk så nu väljer jag att han får en tatuering i örat som Lisa har. Det är inte så vanligt med chip på katter. Diskuterade detta med Veterinären och hon föreslog tatuering som jag ville.


Det finns mycket att titta på i en vik som Västra Kovik. Det är kul att dyka med Annelie. Vi letar efter mål att fota. Annelie har gått en fotokurs och mixrar med bilderna så det blir svartvita. Jag dränkte min kamera i Norge förra året, så jag vågar inte ta med kameran numera. Dyker med tomt kamerahus för att se att det håller tätt!



Jag fick agera fotomodell när Annelie fota, ibland är det svårt att förstå varandra när man pratar med tecken. På denna bild finns en stenkista, fiskelina och sedan är det jag!!!

1 kommentar:

  1. Vad söt Oscar är, fina katter har ni. Kul att se lite bilder under ytan. Jag vågar inte doppa huvudet under vattenytan. Birgitta, du är en toppen kvinna!

    Lisa

    SvaraRadera