lördag 1 augusti 2009

Vilken djävla dag- Köksfönster



Vakna inte förrän halv 9, tryckte av larmet ett antal ggr. Målade karmen och Edvins fönster med täckfärg. Var sedan och satte upp gardiner och la överkast hos grannen Nisse som i höst blir 86. Jag hade kvar gardiner från mamma och Edvins gamla överkast kom till användning. Dock det lugnt två timmar och sedan var det dags att sätta fönster i kökskarmarna. Första bågen hade ett 2 mm glas, gick suveränt med latexfog. Sedan hitta jag inte fönsterstiften, åkte till Södertälje och köpte nya. Gick bra att spika i till sista då, glaset sprack.

Jag hade köpt ett nytt glas till den andra köksbågen, bra tänkte jag då tar jag det! Vad jag blev förbannad. Den bågen jag höll på med var 549 mm bred. Den andra som ni ser på bilden är 553 mm och glaset är 3 mm smalare. Rutan gick inte i!!!!. Så det var att olja den andra ramen och lägga latex fog och sätta i glaset i den. Så nu har jag en ram full med latex och en annan med latex på fönstret. Skall kitta fönstret så gör jag inget mer idag, så känns det just nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar