tisdag 11 augusti 2009

Taksprång, regn och snygga till


Lite retsamt, tre bräder kvar att måla. Behövde flytta stegen för att nå.

Christer kom och hjälpte till att ta ned byggställningen och då kom regnet.
In med alla verktyg, håller på att sätta hängränna och stuprör på förrådet. En distans är på målning, så sista fästet till stupröret kommer upp imorgon. Då är förrådet klart!



Vad gör man när det regnar och man är van att vara utomhus och jobba. Tilde och jag bar bort alla stenar som låg framför frigoliten på framsidan. Platonmattan och frigoliten skall kapas och en kantlist skall sättas.

Där efter får gruset gå enda in till husväggen.




Här har jag grävt ur och kapat en bit. Det är 4,5 m om vareje sida trapp. Var till Järna Trä och köpte topp list även matriel så jag kan klä gropväggen innan den fylls igen.

Jag börjar bli så nöjd med mitt hus. Det har verkligen varit värt allt slit. Har tagit igen 8 års underhåll denna semester. Kul har det varit fast lite motgångar. Kroppen behöver en kvälls vila nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar