torsdag 20 augusti 2009

Städning av gropen

Så här såg gropen ut 2004. Jag fota hur det såg ut för att visa bodelningsförättaren. Min exmake godkände inte värderingen av huset. Han ansåg att det bara var "lite tapetsering som saknades".

Sedan 2004 har jag lagt i markisolering som låg bredvid trappen, städade framsidan till min 40 årsdag 2005.


Idag plockade jag rent vid avloppsrören, la lösa avloppsdelar i en hög. Det grå uppe till höger är delar från trappen. Vidare har vi slängt i trasiga tegelstenar, tegelpannor, betongdelar m m.

Kul att se att gropen har minskats. Nästa vecka får jag hjälp med att dra om avloppsrören och få rätt fall på dem. Sedan skall väggen få platonmatta och cellplast (frigolit som jag kallar det), innan skall förstås dräneringen fixas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar