onsdag 5 augusti 2009

Taksprång + tak ovan entré - vilket lyft

Efter dagens målning ser mina händer ut så här! Har både målat svart och vitt, även lite blått!






Hade problem med att komma åt ytterkant på taket ovan entrén. Fick då en snilleblixt, höja första trappsteg till samma nivå som entre plattan. Lisa sitter på mina plattor. Den andra låna jag av Anna och Thomas. Var inga problem att måla då.

Fick hjälp av Christer att ta ned hängrännan. Nu är det skrapat och skall målas svart. Hela taket över entren var vitt förut med en massa svarta mögel prickar och en massa häftklamrar

Så här såg taksprången ut innan jag tog tag i dem! Drog först häftklamrarna sedan mögeltvätt. Spolade av med vattenslangen. Fick torka 1 halvtimme innan jag skrapa och måla



Så här ser det ut nu! Hängrännor skall bytas nästa år. Sista takpannan luter förmycket så det blir lite mer jobb än att byta hängrännorna!

Enda som saknas är hängrännan som skall sitta längst ut på entré taket.

Idag har 3 grannar hjälpt mig med byggställningen. Mycket tack till Lars, Thomas och Christer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar