fredag 28 augusti 2009

omdraget avlopp + dränering på framsidan

När jag kom hem idag var avloppet omdraget i gropen. En kompis är ledig på fredagar och passa på att hjälpa mig. Jag skotta grus över rören. Skall gjuta igen hålet till tvättstugan. Sedan kan jag montera platanmatta och cellplast. Även gräva lite så dräneringsröret kommer i rätt nivå. Så helgen är "räddad"!

Vidare har jag grävt och plockat sten vid trappen för att kunna sätta plattonmatta och cellplast vid fd trapp, så upptäcker jag detta.

Här ligger plattanmattan mot väggen och det är torrt när jag gräver ut. Har hittat dräneringsröret. Ligger dock för högt. Men det är torrt, så ingen akut fara. Dock behöver detta rör kopplas ihop med resten.



Här ligger platonmattan fel, vilket gör att vatten samlas. Har inte fått fram dräneringsröret än.

Var förbi Kenneth som hjälpte mig med trappen. Han kommer förbi i veckan. Vi kommer gräva upp och lägga ned dräneringsrören i nivå under plattan. Kommer även då lägga markduk som saknas nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar