torsdag 6 augusti 2009

Nya vindskivor och vattenbärdesplåtar


Per som jag dyker med, kom och byta mina vindskivor och plåtar. Jag fick vara hantlangare, en sån saknar jag!

Jag var på väg och hämta kofot och passa på att ta en bild!

Igår kväll tyckte jag det lukta illa vid tvättstället i rummet som skall bli tvättstuga. Det hade tryckts upp avloppsvatten. Ut till gropen med pannlampa och släppte ut avloppsvatten från kök/badrum. Klockan 6 imorse var det fram med högtryckstvätten och avloppsslangen och köra rent. Patrik som slamtömde i fredags sa till mig att skölja avloppsrören. Men det total glömde jag, Edvin och jag åkte o bada istället!

Så här snyggt blev det!

Som Per sa: Nu kommer marsipanen på tårtan!

För att få fast vinskivorna satte vi tre klossar som las på regeln under takpannorna, var "bara" för mig att justera dem på nocken.


De gamla vindskivorna var i bättre skick än vi trodde, men att skarpa dem 8 meter upp var jag inte intresserad av. Köpte även nya vattenbrädesplåtar, de gamla har jag sparat för att använda till vedbod.

Klicka på bilderna så ser ni större skillnad!

En jättekram tack till Per för all hjälp idag. Han sa i mellandagarna att vindskivorna byter jag till dig!

Är det någon som ser en annan förändring förutom att garagedörren och att en blå tunna står vid uppfarten? Man får kika bakom trädet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar