måndag 17 augusti 2009

Tillbaka till vardagslunken, första dan på jobbet

Minnet är som en fotoblixt! Tidigare har jag lovat ett foto på häftklamrarna jag drog ut från taksprånget.

Målare Kalle från arga snickarn klaga på häftklamrar på en vägg i vardagsrummet där vi satte upp bilder från en kalender med traktorer när Edvin var liten. Då var det kanske 20 st och Kalle ville slänga häftpistolen.

Dessa häftklamrar har suttit i taksprånget sedan huset putsades om i början på 90-talet.

Ikväll har Edvin och jag börjat gjuta igen hål i källarväggen vid gropen. Tog bort isoleringen ur hålet i torsdags och undrade hur katterna kom ut när alla dörrar var stängda. När jag tömde skottkärran med delar från trappen såg jag Oskar komma ut genom detta hål.

På fredag kommer jag hyra en bilmaskin hos Ramirent i Södertälje. Så på söndag kommer vi inte in genom ytterdörren och få gå in genom garaget istället. Ny trapp är på ritpapper just nu, skall mäta grannar Thomas och Annas trapp som jag gillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar