fredag 31 juli 2009

Alla årets karmar färdig skrapade - Jippiiii!

Skrapade klart värsting karmen och fick skrapa inne i karmen. När jag oljade var det lätt monligt, när målningen var klar tog det två minuter innan en stört skur. Den vita grundfärgen rann ut, den blåa höll sig klar. Målade blått först. Nu är det vita målat igen.
När jag satt och skrapa kom P1 (de finns två Patrik) och skulle slamtömma. Intervuja honom vilket lock vi skulle ha. Nu ligger det ett halvt betonglock med ett bildäck över. Fälg och däck är från en gammal Range Rover. P1 var smart, ett lock som du själv orkar flytta på. Vilket han har rätt i. Jag rensar avlopp själv. Vidare diskutera vi rensluckor. Ypperligt att jag fixar det innan gropen fylls igen. Vidare hade han köpt en kåk från 58. Så jag gav honom lite nödlösnings tips, när man inte hinner fixa allt på en sommar......
Här utsikten från vardagsrummet där matbordet står, om man tittar rakt ned förståss. Gammalt tegel och betong slängde jag i vid städningen av tomten. Sedan kommer det mer från grannar som gräver för förråd.
För att rädda matbords och köks fönster tar jag ut fönsterrutorna så att glasen får ett nytt underlag. Just nu ligger köksbågarna utan rutor på tork i garaget. Har byggvärme på där för att få värme och avfukaren för att få torrt.
Förhoppningsvis kommer fönster upp imorgon om vädret tillåter. Gick upp med halv 7 och körde fram till 22. Han äta korv hos grannen Nisse som blir 86 till hösten och ta ett bad vid Åbynäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar