söndag 9 augusti 2009

Skulle vilja vara 20 cm längre

Fick flytta ställningen 4 gånger för att nå hela taksprånget på gaveln vid gropen. Hade jag varit 20 cm längre hade det räckt med 3 flyttar. Känns att man sprungit upp i ställningen. Först för att justera för att kunna flytta. Sedan ned för att ser hur den står. Upp igen för att dra häftklammrar och då har jag med mögeltvätten. Ned igen för att ta upp vattenslangen. Sedan ned för att vänta 30 min, upp igen med skrapa och färg. Sedan upp för andra målningen. Nu ikväll kom barnen och vilja testa att klättra upp så det blev några gånger till.
Förhoppningsvis kommer ytterfönstren upp där byggställningen står. Köksfönstren kom upp idag. Benny som hjälpte mig med karmen till garageporten kom förbi och så passa jag på att be om hjälp med fönstren. Det går ju inte stå på insidan och utsidan samtidigt.
Nu är det inte mycket kvar på sommarens projekt.
Altandörr: Täckmålas en gång, isoleras, sättas ihop och sätta dit handtag.
Förråd: Hängränna och stuprör.
och så taksprånget ovan garage.
I sept/okt blir det omputsning av skorsten, renovering av trapp och putsat om garageporten.
Min dörr till sovrummet gör jag iår eller till våren. Jag har målat den blå av färgsnattarna.
Nu blir sängen, vill få målningsarbeten klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar