lördag 8 augusti 2009

Taksprång baksida - byggställning

Det ser så enkelt att arbeta med byggställning i göra själv tidningar och tvprogram. Då finns inte mycket ivägen. Jag kunde använda ställningen från gaveln till början av trappen till altanen. På altanen når jag perfekt med mina andra stegar.

Först ställa jag stegen mot byggställningen för brant och då nådde jag inte, så 10 cm på plankan som står bakom hängrännan blev inte målad. Tur att Christer och Lena var hemma, så Christer dutta i färg där.

När jag skulle täckmåla var det inget problem att nå. Färgen räckte att täckmåla fram till takstol nr 7. Vilket var tur, resten är på altan!

Mitt stora problem med taksprång är mina gavlar. 8 m upp. Stegen når inte.

Har jag inte tur eller, ringde Anders på Pregab som inte hunnit åka till Skåne. Han hade kollat att jag jobba och kommer över med mer ställning idag, så nu kan alla taksprång bli häftklammer lösa och målade!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar