söndag 30 augusti 2009

Blev mest sängläge i helgen

Altandörren har fått handtagen dit satta. Här hade jag otur, övre skruvhålet kommer på låskistan. Behöver en kortare skruv. Gjöt igen fler spricker på altanen också. Finnkampen följde jag också. På lördagen hann jag gjuta altan och garagegolv, sedan somna jag i soffan. På söndagen började jag med att plocka ned äpplen till Trosa naturskyddsförening. Det var skördemarknad i Trosa i dag. Sedan blev garagedörren fixat. Iväg och titta på Tildes ridning. Hem igen, tvätta, städa och montera altan handtaget.

Låsningen av ena garageporten kom äntligen upp. Stängerna är de kortaste på marknaden, ändå för långa. Den övre har en böj och var svår att kapa. Det är därför stängningen sitter långt ned. Dörrhållaren till vänster satte jag upp före sommaren och den kom lite nära öppningen. Detta pga dörren skall kunna stå uppe och hållaren skall nå marken.

Nu blir det sängläge, ögonen kliar, snuva och lite feber. Hoppas att det inte blir värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar