måndag 10 augusti 2009

Äntiligen börjar huset få sin ansiktslyftning

Ibland har man tur! Här sitter inga häftklamrar och byggställningen når inte hit. Har ställt upp en stege så jag når att måla vid översta omålade.

Har tillverkat en svamp med stång så jag kan tvätta med mögeltvätt vid första gången. Det är fyra plankor jag inte når. Så när första delen är klar så flyttar jag stegen och målar det sista

Här är sidan som byggställningen når, här sitter massor av häftklamrar. Den andra sidan satt puts på taksprånget, så det har varit skyddat.

De sista får jag stå på utsidan av ställningen för att
nå. Har blivit riktigt trygg på höjder nu.







Så här stod byggställningen innan den flyttades. Går riktigt bra att stå uppe. Värst är att dra häftklamrar. Imorgon blir det foto på de!

Som ni ser har jag målat dörren till mitt sovrum. Gjorde absolut inget underarbete. Målade bara på, ville få det enhetligt.

Hade målat mitt fönster tidigare, som man kunde se vid en tidigare bloggning.

Här är vår nya älskling. Oskar döpte vi honom till. En riktig kelgris.

Alla fönster sitter uppe nu, Oskar ligger vid det värsta fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar