måndag 27 juli 2009

Var iväg till Jimsglas i Järna med inne altandörren och ett av köksfönsten som behövde ny ruta. Hittade handtag till altandörren och tala om den ruttna bottenstycket. Det kunde grannfirman fixa. Skrapa den bara.
Jag åkte hem och skrapa de delar som var hela rena. Då ser jag att vid hörnbeslagen på insidan också var angripna. Packa bilen med skräp från garaget och de kasserade fönsterrutorna och den "trasiga" fönsterbågen.

Max på snickeriet berömmde mig för renskrapningen av ramen. Vi låter den torka ordentligt och byter ut de delar som är angripna på insidan. Jag vill att det skall hålla i 50 år till. Edvin och jag åkte sedan till Tveta återvinning med skräpet.

Väl hemma skrapa jag bort allt gammalt kitt från Edvins inne fönster

Edvin hjälpte mig och kitta. Han testa kittet i tub, blev väldigt kladdigt. Men till slut fick vi till det. Vi tog med duschkräm och åkte till Åbynäs badet. Edvin fick bada med kläderna på.

Väl hemma slängde vi hans kittade kläder i tvättmaskinen. Sist jag körde tvätt så blev hela pannrumsgolvet fullt med vatten.

Vi kollade om det var stopp i avloppet. Dock var det fullt, så vi måste få slammtömmning imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar