lördag 18 juli 2009

Fönster - karmar - bada - slipa motorsågskedja


Här stor fönster bågarna till garage och blivande tvättstuga. Då de ej är uppningsbara har jag varit tvungen att ta bort ett fönster. På garagefönstret och ett i förråd var jag tvungen att ta bort båda fönstren pga de var trasiga. De utan fönster är klara för tvätt och sedan olja. Därefter skall jag sätta dit nya fönsterrutor. Det blir den ny efarenhet. Har endast kompletterat med kitt tidigare. Hittade en snygg kittning på insidan på ett pannrumsfönster. Får ha det som referens! Finns fingeravtryck så jag kan ta reda på vem som gjort det.....
Vi drog till Åbynäsbad och träffa Alice och Alicia som jag lärde fridyka. Jag hoppa från 2 meter.
Har bra vågat ettan förut. Vi fridök och tog upp lera. Kände mig som barn på nytt. Bada tills tänderna skaka....
Hemma igen fortsatta jag med karmana till källarfönster från gropens sida. Det till vänster är till rummet som skall bli tvättstuga, där är karmen färdig för slipning. Övriga karmar är lite skrapning kvar. Går upp i morgonbitti och skrapar färdigt, så kan jag slipa, olja och grundmåla.

Vi har investerat i en slip till motorsågs kedjan. Jag har några gamla kedjor som Edvin testa på först.

Nu blir det förhoppningsvis mer vedkubbar uppkapade imorgon!

Vi tog en tur med bilen till Godisladan i Hölö. Klockan var mycket så vi hann inte cykla. Tur det för det börja ösregna och blixtra på hemvägen.

Tilde är hos pappa så Edvin och jag skall mysa framför Batman filmen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar