tisdag 28 juli 2009

Karmar och fönster

Här står fönster som är klara för målning, behöver fler bockar så jag kan ha fler igång. Sammanlagt är det 10 fönster (9 ytter och 1 innerfönster) som jag jobbar med nu. Känner av i armen att jag skrapade 3 fönster hel rena igår! Väntar bara att detta skall bli klart, kommer se en stor skillnad på huset!





Ligger gör ett av altanfönster som väntar på nytt kitt, byter kittet som inte byttes 2006 så att det skall hålla många år till!
Står gör fönster vid gropen, de andra två är köksfönster skrapat och skall oljas in och montera nya fönstret. Fönsterbågen till matbordet är hos trädoktorn. Karmarna vid matbord och kök är inte skrapade. Bävar mig inför det, sitter 5-6 meter upp!




Här ligger Edvins innerfönster och är äntligen grundmålat. Karmen har en täckmålning kvar! Ytterfönster skall jag ta itu med idag. Har städat i garaget och kan ha 4 fönster igång samtidigt!

1 kommentar: