tisdag 28 juli 2009

Färgborttagningsmedel - snurrig

Började räkna hur många fönster jag har kvar att måla. Vill få bort all färg och det går bra på karmen men ej på insidan vid fönstret. Är rädd att skada fönsterrutan.

Åkte iväg och köpte färgborttagningsmedel och det behövdes. Det vita var målat i fem lagar.
På köks fönster fanna 3 olika gröna nyanser i botten. Sedan vit två ggr. Man har bara målat på.
Var iväg till Konsum i Hölö för att handla och kände mig rätt snurrig. Fick åka med rutan öppen hem. Känns skönt att se att medelet fungerar

Jag har bestämt att fönstren skall hålla i 50 år till med underhåll. Så jag vill få bort all färg.

Jag hade redan tejpat detta fönster för att börja måla, men insåg att det inte skulle vara bra att måla på all gammal färg.

Nu ligger 6 fönster med medel över natten. Imorgon bitti blir det att skarpa och tvätta, medan fönstret torkar har jag två kramar kvar att skrapa.


Nu blir det middag och tv mys med Edvin som plockat rent på bänkarna i garaget medans jag skrapa bort första lagren av färgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar