onsdag 15 juli 2009

Fönster + Fönsterkarmar


Nu har fönsterrenoveringen startat!
Igår kväll hjälpte grannen Anna mig med garagefönstret.
Det har inte varit öppnat på de elva åren jag bott i huset.
Inga problem att öppna. Väl uttaget fick jag byta till arbetsbyxor. Anna vara så pigg på att testa skrapa och ta bort kitt.
Vi kämpa på med att ta bort kitt och testa med värmepistol, jag knäckte rutan!!! Då blev det bråttom att ta ned ett fönster i pannrummet. Där är rutan spruken sedan bytet av pannan.
Imorse åkte jag till Jimsglas i Järna och köpte två nya rutor. Fick massor av tips av honom.
Värmepistol skall man inte använda utan en sk speedheater. Kostar 150kr/ dygn hyra hos Colorama vid Södertälje hamn. Jag kommer använda ett litet stämjärn och liten hammare.
Denna sida är baksidan på huset. Är fönster underhållna 2006. Då var inte bodelningen klar, så jag valde att inte måla i enhetlig färg.

Här sitter jag i Edvins fönster och skrapar fönsterkarmen. Karmen runt det högra fönstret och garagefönstret hann jag skrapa idag.

Tack till grannen Christer som lyfter ned fönstret och sedan upp det igen!

Stora kramar till grannen Anna som fick fart på mig igår. Även hennes sambo Thomas som hjälpte till att kicka på Edvins fyrhjuling. Vi har knista men den startar inte!
För er som vill få snygga överarmar, skrapa fönster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar