tisdag 21 juli 2009

Andra semesterdagen - Täckmåla + altandörr

Uppe med tuppen igen, täckmåla de fyra källarkarmna och altankarmen.

Sedan åkte Edvin med mig till Järna Trä för att köpa delar till altan och köpa "riktigt" fönsterkitt. Tilde stanna hemma och tog sovmorgon!

Vi åkte även till BK Skog och Trädgård och lämna in startmotorn till traktorgräsklipparen. Vilken service de ger och är supertrevliga.

Väl hemma dela jag på altandörrarna och skrapa ytterdörren ren. Skarpa bort gammal kitt. Sedan kom regnet. Edvin hjälpte mig att bära in delarna i garaget. Där kitta jag och grundmåla. Sätter panel i morgon så vi äntligen får en dörr upp!

Här är Maja som vi tar hand om! Hon är jättemysig!

Tack till granne Anna som jag drog upp från soffan för att titta på min kittning.

Vill även tacka Amanda på Järna Trä, hon slutar och skall börja i Strängnäs på Colorama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar