lördag 11 juli 2009

Lördag 11 juli, Gräsklippning, häckklippning, målning + vindskivor

Edvin slipade knivarna på klippaggergatet
till traktorgräsklipparen.


Tilde penslar på målartvätt på kaninburen.
När målartvätten suttit på i max 15 min så sköljde vi av med vattenslangen.

Sedan målade vi buren och den blev mycket finare. Edvin klippte gräset under tiden.



Edvin och Tilde klippte häcken, halva mot tomten är grov klippt nu! De kämpade på bra, Edvin klippte och Tilde samla grenarna i vagnen till traktorgräsklipparen.


Här använder jag en japan såg för att såga ut vindskivan mot utbyggnanden för veden.
Blev inte riktigt som jag tänkt mig. Skall ändå täcka med plåt här.


Så här ser utsikten ut från grannen Anna och Thomas numera. Det är skruv kvar att dra i plåten, batteriet tog slut. Sedan skall vindskivor och det som ska vara blått målas. Lite plåtarbete är kvar vid utbyggnaden för veden. Jag skulle gärna vilja lära mig mer om plåtläggning på tak. Det kan se så snyggt ut på hus!

1 kommentar:

  1. Vilken energi ni har alla 3. Kul för er att det bli resultat. Många kramar Lisa

    SvaraRadera