måndag 26 oktober 2009

genomgång av höst vinter

Gick runt på tomten och idag för att titta vad som skall göras.

Dessa två högar skall ned i gropen. Detta får jag hjälp med när dräneringen är klar.
Bildäcket ligger över avloppsbrunnen, nytt lock har jag hämtat men kan inte lägga dit förrän högarna är borta.
Lite moment 22 är det nu!

Gropen är inte riktigt en fylld men på god väg. Övre 30 cm kommer jord att läggas och bli gräsmatta.

Till våren kommer tomten se hel ut, vilket den inte har gjort på 10 år!
Trapp till ytterdörr gör jag i vår när det är plus grader nattetid!

Här ligger den gamla elen in i huset.

När nya elkabeln är installerad kommer denna del att grävas ut för ny dränering. Här är det också moment 22.

Själv har jag åkt på förkylning och är väldigt trött. Hoppas att jag orkar få ihop detta innan jul!

1 kommentar:

  1. Vilket jobb du har framför dig! Önskar att du orkar och inte tappar lusten!

    Själv har jag gått i ide med mina renoveringar ute!

    Må gott!

    SvaraRadera