fredag 2 oktober 2009

Börjar jag få flyt nu?

Imorse skjutsa min granne Nisse mig till Bilia i Södertälje. Han vänta tills jag åkte väg med min Kangoo.
Det var bränslepumpen som var ur funktion. Nu starta bilen och gick som en klocka.
Fick endast betala för en ny bränslepump, då mecken strulat så mycket!

På eftermiddagen ringde B K skog att traktorgräsklipparen var
klar. Vi och dem har väntat 4 veckor på en motvikt till motorn som lossnat. Helt otroligt att motorleverantören Kohler inte hade reservdel till en ny motor. Inte en komplett motor på hyllan heller.
Så ikväll kommer Edvin klippa gräset efter sin träning. Han vill klippa i mörkret. Tror han avundsjuk på min natt dyk.

I kväll firar jag med ett eller två glas vin. Imorgon kommer jag dyka på förmiddagen och efter skall vi alla på kalas hos min hus rörmokare. Barnen blir 13 och 6 år. Jag känner mig hedrad att bli bjuden av barnen.

Jag har mycket kvar på dränering, lite gjutning kvar på altan och garageplatta. Skorsten får jag fortsätta med till våren. Den är tät nu. Tiden fram till Jul kommer att springa fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar