torsdag 25 juni 2009

Utan bil

I tisdagskväll fick jag och barnen skjuts till Trosa havsbad av Annelie. Dykklubben skulle städa badplatsen. Jag hitta allt möjligt bl a en rostig solstol. När man hittar solglasögon eller diadem sitter de på huvan under dyket. En mobil hitta vi också. Den gick inte att ta kort med........

Hem fick vi lift av John och Alexandra.

Väl hemma plocka jag in min dykutrustning + min gamla som Edvin testa.

Edvin testa att göra morotsjuice i råsaftcentrufugen, till min förvåning sa han: Det luktar morot, vad gott det var och sen är det ju nyttigt!

Så igår gick jag till Willys på lunchen och köpte 4 kilo morötter och 2 kilo äpplen, nu skall vi tillverka juice! Fick inte plats med en 2 kilo morötter i min ryggsäck, den lämna jag kvar i påsen på jobbet.

Fick skjuts till Järna av min arbetskompis Anki. Då kunde jag ta bussen därifrån och storhandla på ICA. Först gick jag för att köpa nya Foppa tofflor till Edvin.... Då upptäcker jag att plånboken ligger kvar i påsen på jobbet. Förbannad på mig själv gick jag iväg till en busshållplats längre bort, bussen går inte så ofta. Jag var törstig.

Fick vatten av Edvin och Tilde när de mötte mig vid busshållplatsen. Jag var svimmfärdig
Måste berömma Edvin. Han sköter om trädgården. Gräset var nyklippt när jag kom hem. Vad glad jag blev.

På bilden kapar han upp stockar. Detta gör han tillsammans med grannen Adam som är en duktig på att förklara. Jag har nog världens bästa grannar. (Adam är son till Classe som jag fick hjälp av i måndags)

Får bilen efter helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar