söndag 28 juni 2009

Sol, sol och sol

Marianne och Sofia från Uppsala kom och hälsa på.
Tilde och Sofia lekte som vildar. Studsmatta och mys i trädkojan.
Marianne skrapa på kaninburen och jag måla förråd.
När vi fika, fick jag ont i höger öga. Titta i spegeln och det såg ut som jag hade en ljusgul lins på ögonvitan vid tårkanalen.


Åbynäs badet. Hit åkte vi både på lördagen och söndagen!

Jag satt i skuggan med mina onda ögon. Typiskt att ögonklinikerna har semesterstängt så jag måste ta mig till S:t Erik inne i Stockholm. Tur att Sjukvårdupplysningen ger bra tips. Skall testa en salva från apoteket, tills jag kan ta mig till Stockholm. Är krångligt när man jobbar och inte har ngn bil.....



Nu är det endast blåa fodret som skall täckmålas kvar.
Vindskivor har aldrig suttit på förrådet. De är grundmålade en gång.
I helgen målade jag väggarna en gång och taksprånget täckmålades.
Puh det var varmt och förhoppningsvis är förrådet klart till helgen.
Kaninburen är skrapad och skall få ny färg till helgen som kommer.
Vindskivorna till bostadshuset är också grundmålade en gång!

1 kommentar:

  1. Kul att du är på gång igen!

    Regn gör att det är svårt att måla......

    Tråkigt med ögat, hoppas att det inte är någon fara.

    /Lisa

    SvaraRadera