onsdag 10 juni 2009

Flytt av kompost

Nu börjar man se skörden av allt slit på tomten när Arga snickarn var här.

Tilde har sin trähäst här!

Bakom buskarna med vita blommar har vi som en berså, där träbordet står nu




Komposten stod bra här under rönnen. Dock flyttades den när en farlig vedklyv skulle skrotas.

Jag hade tillverkad en botten av hönsnät som var lagda i flera lager. Funka som mus skydd tills komposten flyttades

Då jag upptäckte att en ny mus flytta in, så beställde jag en botten som tillhör komposten.


Här hamna komposten efter flytt. Inget gräs växer runt omkring, vilken skall hindra möss att våga krypa in.

Har du myror i komposen är den för torr, så för oss var det bra att flytta och vattna den.

Vädergudarna är nog arg på mig, jag som har målningsjobb kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar