onsdag 15 april 2009

Garage portarna 15 april

Nu är fötsta gjutningen klar. Gamla dörrarna är kapade i nederkant för att gå över gjutnings formen.

Detta var klart till lunch, jag och sonen softa lite och fixa middag.

Efter middagen åkte vi till Södertälje och beställde en traktorgräsklippare med släp.

Efter det var det golfbollsblockning i dy pölar på en golfbana. Sikten var noll. Jag visste inte om jag blunda eller titta.

Efteråt såg man ut så här, lerig och mysig!


nu ska min dotter Tilde skriva.
Mamma dykte där dom spelade golf och då blev mamma jätte lerig
av all lera och på bilden som ni kan se så har jag tagit kort på mammas
bakben.

2 kommentarer:

  1. men gjuter du själv!? förlåt en kanske korkad fråga :) men men
    o varför var du i dypölar?
    o tillsist tycker jag dörrarna blev superfina!!
    /K

    SvaraRadera
  2. Hejsan K!

    Jag gjuter själv, blandar 25 kg säckar med en slagsvisp som jag sätter i slagborren.
    Det gäller att ha armeringsjärn som stadga, denna gång blev det rejäla spikar som finns i min samling.
    Angående dypölar så plockar vi golfbollar till dyk klubben. Golfbollarna tvättas och säljs. Hjälper man till får man fri luft under året, och det är mycket värt för mig

    SvaraRadera