tisdag 14 april 2009

Garage portarna 14 april

Kolla era karmar till garage portarna. Mina är 55 år gamla och helt ruttna. Endast 1 cm var i trä, resten helt ruttet. Även list som stått mot det "nya golvet" är angripet. Det är den som är brun på bilden. Imorgon byggs en gjutnings ram, så golvet går ut under karmarna och förlängs en bit ut. Då jag inte kör in ngn bil i garaget behöver jag ej ngn stål kant. Gör den sluttande istället.

Fyrhjuling och traktorgräsklippare skall gåin i garaget när det blir klart. Mitt gamla kylskåp står där och en köpmannadisk från Tildes rum.

Tog det lite lugnt på min första semesterdag!

2 kommentarer:

  1. Vad du är flitig och jobbar och står i! kul att följa din blogg och se hur det utvecklas. Jag tycker Arga Snickaren är ett suveränt program och hoppas serien kommer tillbaka!

    Jag gjorde oxå mitt premiärdyk för säsongen nu i påskhelgen. Eftersom jag inte gått nån torrdräktskurs, var det till att plumsa i med våtdräkten. 6 grader i vattnet men jag frös inte ett dugg. Hade klarat ytterligare några grader kallare utan problem.

    Kram på dej och ta dej nu inte för mycket vatten över huvudet!

    SvaraRadera
  2. Jag dyker alltid torrt, undrar om det finns någon våtdräktskurs?

    Garageports bytet kom med fler överraskningar än väntat, så inne projekt kommer jag skjuta på. Det är bra att fönster och vindskivor blir fixade innan vintern.

    Sedan vill man dyka lite och få lite skön avkoppling. Bor du runt Mälardalen så anordnas Sjöjunfruträff varje höst för dykande tjejer i alla åldrar och erfarenheter.

    SvaraRadera