onsdag 27 maj 2009

onsdag 27 maj del 2 Tak o Vindskivor

Måste mäta hur långa vindskivorna är. Inspekterade även plåten
Här skall den målas svart

Tilde fota så gott hon kunde.

Helt plötsligt kom fotografen upp på taket och fota mamma i action



Passa på att kolla skorsten och plåten runt den. Här är det tegelrött som gäller.

För 4 år sedan vågade jag inte gå upp på taket. Förra året gick jag sotningskurs. Nu sotar jag själv. Kommer att sopa taket så fort jag hinner. Vilken känsla det är att sitta på taket och se runt.



Vi tvätta sista väggen och kaninburen med mögel och algtvätten.

Sedan måla jag färdigt denna sida. Lampan fick bli vit också.

Jag beställde taknock och plåt till vindskivor, blev svarta. Plåttaket är falurött, men det är inte lätt att få samma nyans.

Som ni ser så tappade kanin buren mycket färg vid tvättningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar