lördag 9 maj 2009

Lördag 9 maj Katten Lisa och jag fyller år

Veckan har jag varit på kundbesök i Skåne. Torsdag förmiddag hade jag ledigt och passa på att besöka Söderåsens nationalpark.
Denna gång gick jag 7 km slingan på norra sidan. Upp till Kopparhatten.
2004 gick jag i dalen och vann första pris i Svenska Landrover klubbens sommarmöte. Priset var en flygtur i ett gammalt öppet plan. Då flög vi över Söderåsen.

Den 5 maj blev katten Lisa 1 år och igår blev jag 22*2.

Imorse i ösregnet bar det iväg till Tullgarnsnäs för att lyssna på fåglar. Naturskyddsföreningen i Trosa stod för arrangemanget. Vi var 6 tappra som gav oss av. Efter hand upphörde regnet och solen kom fram.

Väl hemma skruvade jag ihop den nya rosenbågen. Denna hitta jag på Blomstergrården i Ängelholm.

Den gamla från Plantagen rosta sönder efter 2 år och blåste sönder i höstas.
Det är kaprifol och inte roser jag har i min rosenbåge.

Har målning på garagedörrar att göra, men det är lite för blött ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar